RSS

Romania fara trenuri Intercity. Incompetenta sau doar furt calificat?

20 Feb

Sine tren

Se pare ca in Romania, singurele trenuri cu care se mai poate circula la aceasta ora, sunt doar Regio si InterRegio. Adica defunctele „Personal” si „Rapid”, daca nu gresesc. Sau Foarte Incet si Incet. De altfel singurele viteze cu care poate merge o companie in care are nasul varat statul. Si avem norocul ca lucrurile sa mearga inainte, chiar daca vorbim de viteza melcului, pentru simplul fapt ca discutam despre niste mijloace de transport. Pentru ca altfel, probabil ar fi trebuit sa luam in calcul si regresul vorbind totusi despre o companie a statului.

Un scurt articol despre asta, care mie mi-a placut mult, gasiti la nwradu. Ideea din articol care mi-a placut cel mai mult este:

„Pentru a se numi tren intercity, un regulament european cere ca viteza medie de deplasare să fie de 60 km/h. Cum asta nu se întâmplă în România, trenurile respective nu mai pot fi numite Intercity. De multă vreme n-am mai auzit ceva atât de amuzant; uneori realitatea bate Times New Roman-ul.”

Mai multe informatii gasiti aici. De unde eu as sublinia doar primul comentariu de sub articol:

„daca s-ar circula in toata tara cum se circula intre Ploiesti si Bucuresti, ar fi ok, cu un interregio faci 60 km in 40-45 min, deoarece calea ferata este buna, trenul circuland si cu peste 80 km/h”

Ooooo, LASER, frate!!! :)) In 2015, cu tehnologia pe care o avem la indemana ieri, sa te bucuri ca pe unele portiuni trenul circula cu, IATA!!! chiar peste 80 km/h, mi se pare extrem de trist.

Nu plang de mila nicidecum CFR-ul, de altfel, chiar sper sa dispara si sa ramana in loc companii private. Singura intrebare pe care o am eu in subiectul asta este urmatoarea:

Bucuresti Nord – Ploiesti Vest

Regio: Durata parcurs – 72 minute, pret 7.5 RON

InterRegio: Durata parcurs – 42 minute, pret 18.5 RON.

Sa facem un calcul simplu: daca merg cu IR economisesc 71% din timp. Daca as lua acest procent si l-as adauga la pretul unui Regio, as ajunge la 12.82 RON. Sa presupunem ca nu vorbim doar despre timp si ca avem si conditii mai bune in IR decat in R (desi eu nu le-am vazut) si in loc sa facem calcule de genul asta, doar dublam pretul si rezulta 7.5 RON * 2 = 15 RON. Si atunci de ce costa IR 18.5 RON? Cum se justifica aceasta diferenta de pret?

Sursa imagine: www . crimetime . ro

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 20 Februarie 2015 în Diverse

 

Etichete: , , , , , , ,

Zi si tu acuma

 
