RSS

Mecanică auto: sistemul de pornire la automobile.

13 Aug

În cazul în care la acţionarea demarorului se constată că arborele cotot al motorului nu este antrenat deloc sau este rotit cu o turaţie mai mică de 100-150 minut la -1, înseamnă că starea tehnică a sistemului de pornire este minată de una din următoarele cauze: baterie descărcată sau defectă, conexiuni imprefecte, contact general deranjat sau demaror defect. În lipsa unui voltmetru cu furcă, pentru verificarea bateriei se conectează un bec de control la bornele acestea: dacă becul abia se aprinde sau dacă atunci când se aprind farurile lumina sa scade obiecţionabil, înseamnă că bateria nu este în stare tehnică corespunzătoare. În acelaşi scop se poate folosi şi claxonul; un sunet al acestuia lipsit de intensitate este dovada unei baterii descărcate.

La instalaţiile de aprindere ale căror bobine sunt prevăzute cu rezistenţă adiţională, este eventual posibilă pornirea motorului cu bateria descărcată, scurtscircuitând această rezistenţă cu ajutorul unui conductor.

În cazul defectării bateriei sau descărcării sale excesive, motorul poate fi pornit cu ajutorul unui alt vehicul a cărui baterie este bună. Pentru aceasta se plasează maşinile astfel încât bateriile să se găsească la cea mai mică distanţă posibilă. Cu un cablu de grosime corespunzătoare se uneşte „masa” unui automobil cu a celuilalt şi cu un al doilea contactele demaroarelor, după care, cu demarorul sau cu ajutorul manivelei, se porneşte motorul a cărui baterie este descărcată. După pornire se înlătură cablurile iar turaţia se menţine la un nivel mai ridicat, pentru ca bateria defectă să se încarce întrucâtva.

Dacă se constată că bateria este bună se trece la etapa următoare în care se verifică conexiunile, şi anume: bornele bateriei, legătura cablului de masă, conexiunile demarorului. Verificarea se poate face cel mai convingător cu un voltmetru; căderea de tensiune pe o conexiune nu trebuie să depăşească 0,1-0,2 Volts. Dacă nu există voltmetru, se desfac uşor piuliţele sau şuruburile conexiunilor şi se mişcă capetele cablurilor în ambele sensuri refăcând apoi legătura, când se încearcă să se evite demontarea completă a conexiunii şi curăţirea ei. Dacă la aceasta se adaugă verificarea stării cablajelor, se completează astfel operaţiunile de control ale legăturilor electrice.

Este posibil ca nici acum demarorul să nu devină activ şi atunci defectul trebuie căutat la contactul aprinderii (blocul cheii de contact) care va fi scurtcircuitat. Situaţia se complică dacă şi acum demarorul rămâne inert, deoarece efectul se află localizat chiar în structura sa, defectele putând fi de natură electrică sau mecanică.

Un prim defect care poate exista se manifestă prin lipsa oricărei reacţii a instalaţiei de pornire când se acţionează cheia de contact. O situaţie diferită apare atunci când, la acţionarea instalaţiei de pornire prin cheia de contact, în demaror se aude un zgomot metalic asemănător unei lovituri. În acest caz defecţiunea trebuie căutată la releul de pornire sau chiar în motorul demarorului.

Dacă doriţi să citiţi mai multe subiecte utile din acest domeniu, puteţi vizita site-ul autorului printr-un click aici. Site-ul este dedicat legislaţiei rutiere şi dispune de chestionare auto DRPCIV. Elevii şcolilor de şiferi se pot pregăti pentru examen eficient.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 13 August 2014 în Masini

 

Etichete: , , , , ,

Zi si tu acuma

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: