RSS

Întreţinerea tehnică a instalaţiei de pornire.

10 Aug

Dată fiind fiabilitatea ridicată, în general, a acestei instalaţii, volumul de lucrări în cadrul întreţinerilor tehnice normate este relativ redus şi cu grad de dificultate coborât.

Astfel în etapa întreţinerii tehnice sezonieră se curăţă colectorul, periile şi suporturile acestora; se demontează releul de pornire, se verifică şi se curăţă contactele.

În cadrul lucrărilor de întreţinere se efectuează: curăţirea (cu benzină) şi ungerea (cu unsoare U170) a dinţilor pinionului şi coroane volantului; curăţirea şi verificarea contactelor, a bornelor şi conductorilor de legătură; curăţirea periilor, portperiilor şi colectorului. Lucrările de control constau din: verificarea uzurii periilor (minimum 7 mm înălţime); verificarea bătăilor radiale a rotorului (maximum 0,07 mm); verificarea uzurii colectorului (maxim 1 mm pe diametru) . Lucrările de revizie cuprind: reglarea mecanismului de cuplare şi verificarea contactelor de alimentare.

Tehnologia întreţinerii tehnice a demarorului se reduce la curăţirea colectoarelor, schimbarea periilor uzate şi a arcurilor defecte şi ungerea lagărelor. Pentru a efectua aceste lucrări, se scoate banda de protecţie a periilor şi se suflă cu aer comprimat colector, periile şi portperiile, îndepărtând murdăria şi praful de cărbune şi de cupru rezultat din uzura periilor şi alemelor colectorului. O cantitate prea mare de praf indică o apăsare prea puternică a periilor pe colector. În schimb, dacă se observă arderi produse de funcţionarea cu scântei puternice înseamnă că apăsarea periilor pe colector este insuficientă sau periile sunt uzate; apăsarea arcurilor periilor noi trebuie să fie de 1 d.a.N şi se măsoară cu un dinamometru.

Lagărele electromotorului de pornire se gresează numai dacă prin construcţie se prevede aceasta. La demaroarele mici şi mijlocii nu se mai execută ungerea periodică dacă au lagărele cu cuzineţi din bronz grafitat; pe timpul exploatării aceste lagăre nu se vor spăla cu benzină sau petrol pentru a nu dizolva uleiul impregnat în porii bucşelor.

Întreţinerea în volum complet a demarorului se execută prin demontarea acestuia în părţi componente, la intervale mari de funcţionare sau atunci când apar defecţiuni care solicită aceasta.

Ca să mă prezint, numele meu este Ovidiu Drobotă, iar în prezent, administrez un site de legislaţie rutieră. În timpul liber, scriu articole din domeniul auto pentru cei care sunt pasionaţi şi pentru cei care au tendinţa de a învăţa lucruri noi.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 10 August 2014 în Masini

 

Etichete: , , , , ,

Zi si tu acuma

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: