RSS

Recenzie “Hit Yourself – 100 de idei de la pasiune la marea lovitură” – Florin Grozea

27 Iul

Hit Yourself. 100 de idei de la pasiune la marea lovitura
Prefata de Mihai Gainusa

Hit Yourself. 100 de idei de la pasiune la marea lovitura contine 100 de idei si sfaturi inspirate din povestile de succes ale artistilor romani peste hotare. Cartea aduce un suflu nou si provoaca cititorul, prin povesti adevarate, dar si prin sfaturile unuia dintre cei mai indragiti artisti sa inoveze, s isi puna pe portativ creativitatea si sa gaseasca cheia succesului. Urmati aceste sfaturi si in scurt timp, dintr-un artist independent cu resurse financiare limitate, puteti deveni un autor de hituri sau un star international.
Cui se adreseaza cartea?
• Profesionistilor din industriile creative care vor sa afle caile neconventionale alese de artistii de succes international
• Profesionistilor implicati in construirea si promovarea unui brand
• Tinerilor pasionati de muzica si tehnologie care vor sa afle secretele din spatele unor povesti de succes
• Artistilor care cauta inspiratie si metode pentru a se promova online si pentru a face bani pe Internet

„El insusi un artist de succes, Florin Grozea isi deschide ghiozdanul cu idei si secrete astfel incat cititorii sa se serveasca direct de la sursa. Vei citi prima carte inspirationala despre muzica romaneasca si vei descoperi lucruri care te vor incita, dar de asemenea iti vor da motive sa fii mandru (poate pentru prima data?) de artistii nostri. O carte necesara oricarui tanar care lucreaza intr-o industrie creativa, dar si o lectura provocatoare pentru cei care vor sa afle secretele din spatele succesului international.” (Mihai Gainusa)
Florin GROZEA in interviu cu Stelian TURLEA, 17 mai 2013, in Ziarul de duminica, nr. 19
Hit Yourself este prima carte inspirationala din muzica romaneasca. Este o carte cu 100 de idei si sfaturi concrete care te vor inspira, te vor ajuta, te vor surprinde. Am incercat sa scot la suprafata acele momente hotaritoare din vietile unor artisti de succes international care le-au marcat cariera si i-au transformat in vedete mondiale. Momente definitorii care pot inspira cititorii pentru propria lor cariera, fie ca este una muzicala, fie ca este un alt drum.
[…] Este momentul ca experienta si cunostintele mele sa fie puse intr-o carte pentru ca tinerii care se apuca de muzica sa aiba un instrument in plus pentru a transforma pasiunea lor intr-o mare lovitura.

Recenzie:
Mi-a placut aceasta carte de cand am deschis-o.Mi-a atras atentia designul deosebit, aspectul aerat specific cartilor de dezvoltare personala si self help.Este organizata in 10 capitole, incepand cu o scurta descrierea a celor ce vor fi spuse si incheind cu un scurt rezumat al sfaturilor propuse.

Am observat de la inceput ca are la baza o documentare minutioasa,o experienta de ani in industria muzicala si spun asta pentru ca am regasit o multime de informatii privind piesele romanesti care au devenit hit-uri de-a lungul timpului,procedee muzicale folosite in realizarea pieselor si alte informatii privind drepturile de autor,concursuri de remix-uri si mashup-uri, copyright, publicitate, promovare, colaborari, linkuri catre articole utile, nume de site-uri si programe, legi de marketing,etc.

Capitolele cuprind rubrici precum: „Sfaturi”, „Ce spun artistii”, mini paragrafe ce contin date autobiografice in stilul istoric sau wikipedia si rubrica „Costuri vs castiguri” aferente punerii in aplicare sfaturilor propuse.
Din fiecare rand reiese dragostea pentru muzica si pentru procesul creativ privit ca proces magic de cosmogonie,dar si pentru transmiterea emotiilor de orice tip, crearea unor impresii la nivelul urechii ascultatorilor.E vorba de a crea,a oferi,a darui emotii,sentimente,o anume trezire a sufletului prin forta cuvantului si ritmului. Din cele mai vechi timpuri muzica a fost privita ca o arta. Nu oricine poate canta cu vocea, nu oricine poate crea din sunetele auzite in jurul lui,o melodie care sa trezeasca sentimente,sa relaxeze,sa dea chef de dans chiar si celor care urasc sa danseze.

Desi anii aia au trecut de vreo 2000 ani,astazi punem mare pret pe muzica pentru ca un om are nevoie in afara de mancare, imbracaminte, spatiu de locuit si medicamente si de lucruri care sa-i hraneasca setea intelectuala si spiritul, care sa-l relaxeze, sa-i creeze o stare de bine.

Pe de o parte cartea poate fi privita ca un jurnal al unui om care a avut succes pe mai multe planuri,ca o carte de dezvoltare personala pentru oameniii care cauta sfaturi, ajutor, speranta si motivatia pentru a incerca ceva nou,ca o revista datorita interviurilor expuse, dar si ca o mini enciclopedie datorita informatiilor concise, exacte, frumos conturate intr-un limbaj accesibil si care face ca lectura cartii sa fie usoara,sa dea un imbold cititorului si sa-l faca sa mediteze la modalitatile prin care si-ar putea atinge visele indiferent daca sunt legate de muzica sau nu si care ar fi primul pas de facut.

Pe parcursul lecturii am invatat o multime de lucruri noi despre dedesubturile industriei muzicale,despre inspiratie,motivare,despre mecanisme,despre ceea ce prinde la public,printre care si definitia „mashup-ului” si anume: o combinatie de negativ al unei melodii si voci de la alte melodii.Am ascultat pana acum cateva mashup-uri fara sa stiu cum se numeste procedeul si mi-au placut.E vorba de Activ vs Hi-q „Feel good/Buna dimineata”, Jay-Z vs Linkin Park „Numb/ Encore” si poate si cateva de la Eminem, „Live your life”.

Am inteles din aceasta carte cat efort depune un artist pentru a compune o versurile unei piese, pentru a le incadra intr-o linie melodica potrivita cu ce vrea sa exprime, cum trebuie sa procedeze pentru a avea sanse in industria muzicala, cum trebuie sa penetreze piata ,cum sa-si faca relatii si in final, cum sa aiba succes pe piata interna si/sau externa,vorbind de Europa,Asia si poate chiar peste ocean, in Sua.

Am vazut cu ochii mintii un om incercand sa compuna,incercand sa-si intalneasca muza, retusand versurile, cautand inspiratia in versuri si ritmuri mai vechi, piese ce au facut furori la vremea lor.Odata la „15-30-45” ani „moda” revine si e valabila aceasta regula simpla atat pe plan vestimentar,literar,cinematografic,cat si pe cel muzical.
Desi nu am mari legaturi cu lumea muzicala, in sensul ca sunt doar o „consumatoare/cautatoare” de muzica buna,ritmuri care sa se alinieze starii mele suflestesti,acele piese ce contin un feeling puternic, mi-a placut sa citesc aceasta carte pentru ca am avut ocazia sa aflu lucruri noi despre industria muzicala,despre artisti,despre instrumentele folosite pentru a prinde la public,despre inspiratie,motivare si perseverenta,optimism.

A fost o lectura usoara,utila si in alte domenii decat in cel muzical si m-am simtit tot timpul ca si cum as fi ascultat cu atentie sporita sfaturile unui prieten aflat chiar in fata mea.O calmitate si o bunatate de nedescris reiese din randurile scrise.

Am gasit cateva citate care mi-au placut mult.Probabil ca la o a doua lectura as mai scoate cateva, dar deocamdata le postez doar pe acestea.Sunt destul de interesante,zic eu.
Citate:
„Dar imi dau seama ca Muzica, la fel ca Poezia, Sculptura sau Pictura, reprezinta in primul rand o limba.”
„Simplitatea este secretul Mamei Natura.”
„Agata-te de orice lucru ce naste emotie in tine.”
„Mintea omului este vrajita de numere.”
„Nu vorbi cu toata lumea despre planurile tale, crede in ele doar tu, e suficient.”
„Venim dintr-o tara unde pentru unii nu e normal sa-ti doresti ceea ce pentru ei este imposibil.”
„Menirea unui artist, compozitor, interpret este sa trezeasca sufletele oamenilor prin muzica facuta si sa-i indrume spre pace, prietenie, intelegere, frumusete, iubire, spre Dumnezeu.” Eduard Maya
„Muzica este limbajul prin care artistii transmit emotie.”
„Muzica este mai mult decat o meserie, este un mod de a trai…” Inna
„Cauta muzica in zilele insorite, dar si in ritmul ploii torentiale.”
„Daca ar fi existat o carte ca aceasta cand aveam 16 ani, totul ar fi fost foarte diferit… A trebuit sa treaca alti 16 ani pana sa imi fac curaj si sa scriu aceasta carte, in speranta ca voi deschide in sfarsit acest drum nou.”

By Nastya