RSS

Un copil este un dar. Nu poti sa-l cumperi de la magazin

06 Apr

Incerc sa scriu acest articol de mult timp. Inca din prima zi in care am vazut campania. Mi se pare incredibil ca pot lua parte la asa ceva. INCREDIBIL! Ca sa nu uit, va rog sa intrati aici , aici, si aici ca sa va informati si sa vedeti cum puteti da si voi o mana de ajutor.

Am crescut, pot spune ca destul de in regula. Ai mei au divortat cand eu eram foarte mic, atunci cand nici nu puteam constientiza ce se intampla de fapt. Am crescut in sanul unei familii care m-a iubit, ma iubeste si ma va iubi mereu. Nu ne-am inteles intotdeauna, dar am primit lucrurile de care aveam nevoie.

Mama a fost, este si va fi totul pentru mine. Si o sa o iubesc pana mor. De-asta ii rog pe toti, sa nu spuna vreun lucru rau despre ea, pentru ca nu raspund de ceea ce pot face. Si nu mai exista sistem de legi, exista doar un sistem de valori. Al meu! De restul nu imi pasa.

Sunt foarte multi parinti frustrati, care refuleaza din cauza starii in care se afla, care by the way, e strict vina lor si atat! Si ghiciti cine incaseaza? Copiii lor. Un copil care apare nu dintr-o greseala. Nu mai putem vorbi despre greseli cu atat de multe metode de prevenire a unei sarcini nedorite. Putem vorbi doar despre prostie si idiotenie! Un copil care nu are nicio vina ca s-a nascut. Un copil care ar trebui tratat ca pe ceva…ce nu pot descrie. Ma chinui sa ma gandesc la metafore, la citate, la ceva care sa sune bine. Dar nu pot. Un copil e ceva incredibil. Ceva ce tu creezi, sange din sangele tau.

De tine depinde cum va fi, cum il educi, poate nu si ce va deveni. Pentru ca trebuie sa fii aproape de el si sa il sustii si sa incerci sa ii oferi toate lucrurile de care are nevoie. Dar pana la urma trebuie sa accepti ca desi e copilul tau, este si viata lui. Si atunci cand va fi capabil, va trebui sa ia propriile decizii. Dar tu trebuie sa fii acolo. Oricat de usor sau greu ar fi, orice s-ar intampla. Trebuie sa fii acolo!

Si credeti-ma ca atunci cand vorbesc despre oferirea lucrurilor de care are nevoie un copil, nu ma gandesc o secunda la lucruri materiale. Alea sunt lucruri necesare. Si o sa faci orice ca sa i le oferi. Dar nu e niciodata de ajuns atat. Asta poate face oricine. Dar trebuie sa ii oferi iubire, afectiune, o mangaiere, o imbratisare, un sarut. De asta are nevoie pentru a zambi si pentru a fi fericit.

Si nu fiti egoisti in a oferi lucrurile astea. E un lucru normal. Si merita !

Dar cum sa dai intr-un copil? Cum sa dai in copilul tau sau al altuia? Pentru ca ce? Pentru ca a varsat sarea? Pentru ca n-a fost destul de cuminte? Pentru ca isi dezvolta o personalitate? Chiar atat de dobitoc esti? Chiar merita? Cui ii pasa de sarea aia, de o cana sparta, de orice lucru material care se duce naibii? Eu pot trai fara ele, tu poti trai fara ele, oricine poate trai fara un anumit „lux”. Dar nu poti trai fara iubire, fara afectiune si fara familie.

Familia este cea care te iubeste neconditionat. Orice s-ar intampla ei sunt si trebuie sa fie acolo. Si te vor prinde de fiecare data cand cazi. De fiecare data cand simti ca lumea ta se darama.

Indiferent de natie, de sange, ca sunt unguri, romani, americani, tigani sau orice. Copiii sunt copii. Sunt oameni la fel ca si noi. Oameni cu nevoi speciale pentru ca nu se pot descurca si dezvolta fara noi. Ei au nevoie de noi la fel de mult cum si noi avem nevoie de ei.

Nu abuzati copiii!!!! Nu ii loviti. N-o sa fie bine pentru nimeni. O sa te descarci ca un retard si n-o sa obtii nimic. Si la un moment dat o sa asculti piesa asta si o sa fredonezi

„Te plangi ca lumea nu te mai iubeste,dar n-ai habar
Ca tot ce ti se intampla acum e normal
Sunt doar simple consecinte,cei dragi dispar
Cand esti avar,sentimente apar mai rar!”

Eu am ajuns ok. Desi am ganduri care nu sunt tocmai in regula, desi simt cateodata unele chestii care ma fac pe mine sa vad ca un ciudat, sunt ok.Chiar si cand sunt fucked up, incerc sa fiu ok. Dar n-am avut niciodata un tata. Iar acum nici nu-mi mai doresc sa am si mai rau e ca am ajuns nici sa nu-l mai urasc pe tata, am ajuns sa fiu indiferent si daca ar aparea maine in fata mea si mi-ar spune ca mai are un pic si moare, probabil n-as simti nimic.

E vina lui? E vina mea? E vina amandurora. Suntem ceea ce suntem.

Asa ca parinti, aveti grija de copiii vostri, oferiti-le afectiune, dragoste si nu-i loviti.

Sunt si vor ramane, orice s-ar intampla, sange din sagele vostru.

 
5 comentarii

Scris de pe 6 Aprilie 2013 în De-ale mele

 

Etichete: , , , , ,

5 responses to “Un copil este un dar. Nu poti sa-l cumperi de la magazin

  1. Pishky

    6 Aprilie 2013 at 2:54 pm

    bine spus… chiar foarte bine🙂

     
  2. pauna oana

    11 Aprilie 2013 at 8:20 pm

    Impresionant,emotionant….

     

Zi si tu acuma

 
