RSS

Hai sa revenim la origini. Ceptura city :)

11 Mar

Pe la inceputurile acestui blog, am scris mai multe articole despre Ceptura. E locul unde am crescut. Ceptura este o localitate din Prahova, la vreo 30km de Ploiesti spre Buzau. Ca sa o poata identifica toata lumea.

Si in aceasta frumoasa seara de primavara vreau sa abordam doua subiecte. O sa le dezbatem pe rand tocmai pentru ca sunt destule lucruri de spus. Si am cuvintele la mine. Din start tin sa fac cateva mentiuni. Ca sa se stie clar cine vorbeste si cine comenteaza.

Eu sunt Mircea Colceag, de altfel scrie mare si in prima pagina. Si imi asum tot ceea ce am zis, zic sau urmeaza sa zic. Vor comenta doar cei care isi asuma identitatea cu nume si prenume. Exceptie vor face doar cei pe care ii cunosc dupa nickname, daca vor dori sa comenteze. De ce? Pentru ca asa e normal si daca nu e normal, atunci pentru ca asa vreau eu. Si in felul asta evitam oamenii gen Charlie Chaplin. Daca eu stiu ca Charlie Chaplin e mort, clar nu poate sa comenteze aici. Deci avem o problema. Si atunci comentariul nu va aparea. Atentie ! Zic din start lucrurile astea ca sa nu fiu acuzat ca astept doar comentarii pozitive si ca m-ar deranja cele negative. Puteti sa ziceti orice, atata timp cat va asumati identitatea, vorbiti argumentat si in limita posibilului, decent. Sa n-o mai lungesc, deci sa incepem.

1) In Ceptura, profesorii inca mai bat elevii.

Cu siguranta nu numai in Ceptura, dar vreau sa vorbesc doar despre ce stiu. Am zis „inca” pentru ca si parintii mei si-au luat bataie in scoala si eu mi-am luat bataie in scoala. Am presupus, greseala mea, ca au fost doar cazuri izolate de profesori dobitoci care n-au putut scapa de mentalitatea de dictatura.

Acum, alta precizare : Am tot respectul pentru profesorii care stiu sa isi practice meseria si stiu sa invete si se zbat sa faca ceva. Cand ajungi la violenta, deja am o problema mare cu tine. Cand eram eu in generala erau trageri de urechi, pumni in spate si ma refer la pumni seriosi. Se practica, foarte des, urmatorul lucru : Se luau mainile elevului, care desigur a facut ceva extraordinar de grav si nu exista alta masura de a opri rebeliunea si se lua un compas. Si inteapa-l frate pana inceapa sa planga sau ii da sangele. Vorbesc foarte serios. Palme peste palme,ceva normal, ca doar na, trebuie sa invatam copilul sa afle unde ii e locul.

Acum, in 2013, se practica in continuare. Nu stiu daca aceleasi chestii. Dar palme si pumni clar. Hopa…stai ca am o problema. Deci tu, un profesor platit din banii parintilor acelor copii, banii mei, banii tai, cel care citesti ce scriu, lovesti copilul care poate e al meu, sau mi-e prieten sau var, sau frate sau orice. Si daca nu-l cunosc, tot am o problema cu asta. Dar cunoscandu-l, parca ma arde si mai tare.

Si desigur, acest profesor este un om cu standarde inalte. Si preocupari culte. Cum ar fi pokerasul prin baruri. Sau rummy ( adica remi, gen pe etalatea) ca sa ne intelegem si sa stim despre ce vorbim.

Prietene, daca ai probleme acasa, daca ai luat-o razna, daca orice lucru care crede-ma, NU MA INTERESEAZA, pensioneaza-te. Aaaa, nu vrei. Pai stai linistit. Noi suntem niste oameni buni si o sa te ajutam sa faci asta. Ma gandesc ca inca mai exista organe competente. Care pot si TREBUIE sa faca ceva. Asta pentru ca traim in 2013 si nu mi se pare normal sa vin eu sau familia acelui copil si sa-ti rupem capul. Nicidecum. Departe de mine acest gand. Pentru ca eu sunt mai bun decat tine. Si consider ca putem sa o rezolvam pe cale legala asa cum ar fi normal sa se intample chiar si intr-o lume din lumea a treia. La puterea n.

Stiti reclamele alea cu „sunt cetatean european si am drepturi” ? Multi le-au luat ca niste glume. Poate ca e timpul sa se si aplice. Pentru ca NIMENI nu e Dumnezeu pe pamant si nimeni nu incepe sa dea cu pumnii in stanga si in dreapta dupa bunul plac. Mai ales un profesor! Care ar trebui sa-mi invete mie copilul ce e bine si ce e rau. Pai cum poate frate un dobitoc sa invete pe altcineva ceva?! Orice !

Eu nu instig la violenta. Sau revolutie. Oricum poate ca nici pe asta n-am fi in stare sa o facem la cat de organizati si uniti suntem noi romanii in general, dar nu asta e important. Dar vreau sa traiesc intr-o tara normala ! Unde oamenii sa aiba drepturi si sa le fie respectate !

As mai face o mentiune, dar scurta, despre spagi. Spagi prin facultati. Stiu despre multe. N-am fost eu inspirat sa obtin probe, video sau audio, atunci cand am fost pus in situatii de-astea. Si multi stiu despre asta. Cea mai mare problema e ca nici cei care stiu despre asta si au probe nu fac nimic. Ghici ce o sa se intample in cazul asta? Fix nimic. E doar o scurta mentiune, pe care n-o s-o aprofundez acum. Poate in viitor. Poate ca o sa obtin probele astea. Nu se stie niciodata.

2) In Ceptura exista loc de joaca pentru copii in cimitir

Da, ati citit bine. Loc de joaca pentru copii, in cimitir. Cam cat de macabru e? Copiii se joaca printre cruci, cavouri, oameni morti.

Cat de nebun sa fii sa faci asa ceva?  Oare cum se vor dezvolta acei copii? Sunt foarte curios. Si asta e o curiozitate pe care nu vreau sa mi-o satisfac. Poate vine cineva si face un reportaj despre asta. Ma puteti contacta. Va duc eu acolo. Macar sa stie toata lumea despre asta. Poate se va inchide intr-un final.

Culmea e ca mai exista un parc/loc de joaca. Dar care e in paragina si e mizerabil. Si e fix in centru. Si pe acela vi-l arat. Si atunci solutia e sa facem loc de joaca pentru copii in cimitir.

INCREDIBIL !!! Deci INCREDIBIL !!! Ce-ar mai fi de zis? Poate ca ne meritam soarta. Uite ca eu consider ca nu asta e soarta pe care o merit. Eu vreau alta. Eu nu fac parte din turma. Eu sunt nebun.

Primul pas e ca lumea sa stie despre asta. Si sa facem toate demersurile ca lucrurile sa se schimbe.

Si nu frate ! Nu mi-o bagati pe aia cu „asa a vrut Dumnezeu.” Ca nici nu pun botul si nici nu cred ca asa stau lucrurile. Asta e doar ignoranta si prostie. CRASA !!! Si e penibil si jenant.

Si nici nu vreau sa ma dau baietas de cartier pentru ca m-am mutat in Ploiesti. Acolo am crescut, de acolo sunt si vreau sa schimb ceva. Pentru ca altcineva nu vad sa se inghesuie.

Dar rabdarea e o virtute.

Minunati-va si comentati !

 
22 comentarii

Scris de pe 11 Martie 2013 în Ceptura City

 

Etichete: , , , , , ,

22 responses to “Hai sa revenim la origini. Ceptura city :)

  1. Marian Olaru

    11 Martie 2013 at 10:06 pm

    Incredibil😀 si inca ceva, in ceptura traieste Arthur cu ”th” Inima de Leu :))

     
  2. Elena

    12 Martie 2013 at 11:28 am

    imi pare rau Mircea, dar nu sunt de acord cu tine!!! te rog sa vorbesti doar daca ai dovezi solide. ma refer la primul caz…elevii de azi sunt altfel fata de cum am fost noi si o data cu noi au imbatranit si dascalii nostri. si da! s-a intamplat sa i se dea PALME unui elev care s-a luat la bataie cu altul si i-a rupt nu stiu ce la gat sau o vertebra (nu imi mai aduc aminte foarte bine). s-a intamplat la un careu de fata cu toata lumea si directorul scolii, dl C., (Dumnezeu sa-l ierte) i-a aplicat aceasta corectie elevului criminal, as putea spune. daca eram in locul lui il bateam de-l zapaceam pentru ceea ce a facut.
    dar alte cazuri de violenta animalica asa cum ai decris-o in topic…chiar mi s-a parut ca ai exagerat. restul sanctionarilor erau notele scazute la purtare, genonflexiunile(d-alea am facut si eu:)) ) si cateva linii peste maini… hai sa fim seriosi…daca asta e o tragedie…

     
    • Mircea Colceag

      12 Martie 2013 at 12:06 pm

      Tu vorbesti despre trecut. Eu ma refeream la lucruri care se intampla in prezent si despre care am cunostiinta. Am dat doar ca exemple lucrurile din trecut. Nu fac acuzatii nefondate. Si nu,nu e normal sa se intample asta in scoli,nici macar o palma,nici acum cum nu era nici atunci. Cine le da dreptul? Sa iasa frate la pensie!

       
  3. Florentina

    12 Martie 2013 at 12:06 pm

    Elena daca tie ti se pare normal ca un profesor sa-ti loveasca copilul, indirefent ca e vorba de o palma sau ca ii da cu rigla peste maini, atunci imi pare rau sa spun ca imi e mila de copilul tau. Nimeni in afara de mine ca mama sau tatal lui nu are dreptul sa se atinga de el, iar daca eu nu-mi bat copilul de ce as lasa pe altcineva sa o faca? In primul rand daca ii dai copilului tau educatia corespunzatoare acel omulet mic nu va fi „un pericol” pentru societate si pentru cei din jurul lui. Si eu stiu cazuri in care profesorii au aplicat astfel de gesturi si „sanctiuni” copiilor, iar acei copii au au avut de suferit, fie ca au devenit mai rebeli fie s-au inchis in ei si au ajuns foarte retrasi. Un lucru este cert, greseli facem toti in primul rand totul pleaca de ceea ce vede acel copil in casa si de educatia care i se da sau poate nu o primeste deloc si atunci este mai grav, dar nici cu asa zisa dreptate pe care si-o aplica profesorii in scoli nu sunt de acord, iar daca ai nevoie de dovezi solide ti-as putea da cel putin 5 printre care ma numar si eu…

     
    • Elena

      12 Martie 2013 at 1:44 pm

      Detaliati va rog!

       
    • Elena

      12 Martie 2013 at 10:53 pm

      asa cum nu este normal sa vina elevul cu cutitul la catedra si sa spuna: ”daca nu-mi pui 10 azi, iti iau gatul”. nu mi se pare normal sa vina si sa ia catalogul si sa-si modifice anuleze absentele, nu i se pare normal ca tu ca parinte sa dai crezare copilului tau inainte de a auzi si varianta profesorului, nu tin partea nimanui…dar sistemul educatinal s-a schimbat in asa masura incat orice ai face nu ai cum sa multumesti nici capra nici varza!!!

       
      • Mircea Colceag

        13 Martie 2013 at 12:39 am

        In primul si in primul rand, copilul este ceea ce vrem noi sa fie. In functie de ce vede si cum il educam asa va fi el.Exceptand putinele cazuri in care poate are dereglari psihice. Se presupune insa ca profesorul este matur si este pregatit sa educe. Si trebuie sa stie sa invete un copil. De asta e pus acolo. In momentele in care da gres si nu sunt putine astfel de exemple, apar abuzurile. Daca esti profesor si ai probleme cu un elev, poti sa-i chemi parintii la scoala, poti discuta cu ei, poti sa ii scazi media la purtare, poti sa-l exmatriculezi si daca lucrurile sunt atat de grave precum insinuezi tu, poti sa-l dai pe mana politiei, delicventa juvenila, etc.
        Ceea ce spui tu insa cu cutitul la gat, mi-e greu ca are legatura cu elevii din generala despre care vorbesc eu. Nu prea il vad pe un copil de 10 ani atat de periculos.
        In ceea ce priveste comentariul anterior cu dat nume, am un motiv intemeiat pentru care nu dau INCA nume. Nu incerca sa pui presiune pe mine, n-o sa reusesti. Alte exemple iti pot da zeci, la care am asistat si eu in generala. In ceea ce o priveste pe Florentina o las sa te lamureasca ea.
        Sistemul educational e varza ! E de cacat ! Nu s-a schimbat nimic ! Aceleasi prostii se invata, aceleasi lucruri de multe ori nefolositoare si se promoveaza in continuare un sistem de valori in care elevul care are numai note de 10 este considerat bun. Notele n-au nicio relevanta. Dar nu despre asta este vorba. Daca tu crezi ca sistemul s-a schimbat atat de mult, nu pot decat sa trag concluzia ca tu esti multumita. Eu nu sunt. Mie mi se pare un sistem depasit si fara rezultate.
        Abuzuri exista. Multe, foarte multe! Si am o mare problema daca tu consideri copiii ca fiind varza. NU trebuie nimeni impacat. Trebuie doar ca lucrurile sa functioneze cum e normal si oamenii sa-si faca treaba asa cum trebuie si fara sa abuzeze. Si daca tie ti se pare atat de normal ca un copil sa primeasca un pumn, o palma, etc, pentru ca un dobitoc considera ca acel elev nu e destul de bun, atunci cred ca esti de acord ca e normal si ca eu sa ma duc sa ii rup dintii, nu? Nu e o atitudine de-a mea. E cea ce rezulta din ceea ce spui. Adica daca ei pot fi animale, pot fi si eu un animal. La ce ne-ar mai trebui legi?

        Trist, foarte trist. Si ca o nota personala…N-as fi crezut ca o sa dezbat subiectul asta cu tine si mai ales nonargumentele astea.Sincer. Dar multumesc pentru comentarii totusi. Oricine are dreptul sa spuna ce crede.Cred cu tarie asta !

         
      • Elena

        13 Martie 2013 at 12:57 am

        Draga Mircea,
        Se pare ca ai inteles absolut gresit ceea ce am scris eu. e parerea mea si mi-o sustin pana la capat.
        in primul rand EU NU AM ZIS CA VREAU UN NUME!!!! in al doilea rand, ”pe vremea mea” profesorii mei din generala au fost niste oameni mari care au stiut sa isi faca meseria asa cum au putut mai bine IAR EU UNA NU AM STIUT CEEA CE INSEAMNA VIOLENTA VERBALA SAU FIZICA!!!! in al treilea rand m-am referit la sistemul educational schimbat IN SENSUL CA S-A DUS PE APA SAMBETEI, nu ca s-a schimbat in bine!!! asa ca imi rau ca ti-am lasat un gust amar dupa cea ai citit niste fapte reale facute de un pusti de 12 ani, ai inteles??? 12!!!!! eu nu refulez sau imi vars nervii, dar te rog (ca vad ca am deranjat pe prea multa lume) sa stergi aceste mesaje jignitoare la adresa altora!!!

        mi-a parut bine!

         
      • Mircea Colceag

        13 Martie 2013 at 12:59 am

        mesaje jignitoare la adresa cui?

         
      • Elena

        13 Martie 2013 at 1:03 am

        si la tine si la alina… cititi bine si inca o data ce am scris. eu nu iau partea nimanui(profesor-elev) deci va rog inca o data nu interpretati gresit

         
      • Mircea Colceag

        13 Martie 2013 at 1:07 am

        Interpretarea mea ti-am zis-o. Asta cred, asta simt si de asta am si scris articolul. In ceea ce priveste ultimul articol, nu-mi apartine. Sunt intrebarile mamei copilului despre care am discutat pana acum. Asa ca nu stiu unde anume sau de ce ar trebui sa intervin eu. Fiecare zice ce vrea cu argumentele pe care le considera potrivite. Asta nu e un caz in care toata lumea pleaca linistita acasa si toata lumea e multumita. Lucrurile s-au intamplat, precedente exista. Eu am vrut sa-l semnalez pe asta pentru ca se intampla sa-mi fie apropiat cazul si sa cunosc persoanele implicate. Vinovatul trebuie sa plateasca, trebuie sa exista niste consecinte asumate. Cam asa functioneaza orice lucru pe lumea asta. Deci unde e problema? Eu n-o vad.

         
  4. alinastocheci

    12 Martie 2013 at 10:25 pm

    Draga Elena

     
    • Elena

      12 Martie 2013 at 10:48 pm

      ascult!

       
  5. Elena

    12 Martie 2013 at 10:48 pm

    tu si Florentina ati spus ca sunteti in cunostiinta de cazuri cu batai in scoala. asteptam detaliile fara a da nume bineinteles!!!

     
  6. Florentina

    13 Martie 2013 at 1:21 pm

    Elena vrei cazuri….ok. Cazuri reale ce se intampla si astazi…
    Elevi batuti de profesorul de sport pentru ca nu stiau la matematica

    Un profesor de educatie fizica din localitatea doljeana Vela este cercetat de politisti dupa ce a agresat patru elevi, in timpul orelor de curs.
    Conform realitatea.net, elevii de clasa a patra au fost batuti cu rigla peste cap de profesorul lor in varsta de 28 de ani. Copiii nu au stiut sa completeze corect niste teste de aritmetica si scriere. Mai mult, dascalul le-a adresat cuvinte jignitoare si injurii.
    Politistii au fost sesizati de catre tatal unuia dintre copiii agresati. Ei spun ca profesorul este cercetat pentru lovire si alte violente.
    Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului Scolar Judetean Dolj, Cerasela Cremene, atat conducerea ISJ Dolj, cat si directorul Scolii Generale cu clasele I-VIII Vela s-au autosesizat si au declansat o ancheta in acest caz.
    Potrivit unui studiu efectuat, în luna februarie a anului şcolar trecut(2012), de către Centrul Judetean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Hunedoara, în şcolile hunedorene au fost înregistrate 614 cazuri de violenţă. Dintre acestea, peste 234 de cazuri sunt de violenţă fizică între elevi, opt între elevi şi profesori şi patru cazuri în care profesorul „a altoit” elevii. De asemenea, au existat şi 454 de cazuri de violenţă verbală între şcolari, 30 între elevi şi profesori şi 14 cazuri în care cadrele didactice au apelat la un limbaj nu foarte ortodox asupra elevilor. Au existat şi 14 cazuri în care comportamentul şcolarilor şi al profesorilor a fost sancţionat de lege.

    http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/profesorul-care-a-batut-un-elev-in-fata-clasei-ar-putea-fi-concediat.html

    http://www.rtv.net/violenta-in-scoli–un-profesor-si-a-strans-elevul-de-gat-video_30602.html
    Ti-am dat 4 exemple recente, fara sa vorbim de trecut si de generatia mea,a anilor ’80-’90.
    Nu contest faptul ca intr-adevar sunt cazuri in care parintii au cea mai mare vina pentru ca nu le ofera copiilor educatia necesara, dar eu nu as putea permite nimanui sa imi loveasca copilul, indirefent cum este el, EU ma chinui sa-l cresc, EU stau nopti nedormite, EU imi iau de la gura sa-i dau lui sa manance si atunci te intreb eu pe tine cine are dreptul sa-mi loveasca copilul?

     
    • Elena

      14 Martie 2013 at 12:28 am

      aici era vorba de Ceptura. iar eu nu o sa ma comentez ca n-are rost sa ma bag . o zi buna

       
  7. consilier local

    21 Aprilie 2013 at 4:33 pm

    Este adevarat si confirm spusele domnului Mircea Colceag. Prin anii 1980 pana In 1990 elevii scolii generale Ceptura traiau adevarate cosmaruri produse de niste bestii cu chip uman care pe deasupra se mai credeau si mari Invatatori sau profesori. Elevii erau realmente rupti din bataie si maltratati de aceste bestii.Este inacceptabil ca dupa atatia ani de la revolutie, copii nostrii sa aibe parte de aceleasi tratamente.Rog insistent acei parinti ai caror copii au fost batuti In ultima perioada de profesorii scolii generale Ceptura sa se adreseze cu sesizari la inspectorat sau la Consiliul Local Ceptura pentru a se preveni pe viitor aceste manifestari violente ale Invatatorilor si profesorilor.

     
  8. parinte de copil

    4 Martie 2014 at 6:36 pm

    Adevarat!

     
  9. parintI de copii

    4 Martie 2014 at 6:49 pm

    Domnilor, In momentul de fata directorul scolii din comuna Ceptura domnul Diaconescu a instaurat In scoala o adevarata dictatura prin obligarea copiilor la plata asaziselor meditatii la domiciliu unde nu Invata absolut nimic.In cazul In care parintii nu Isi dau copiii la meditatie acest domn director Isi bat joc de copii prin note foarte mici la materia pe care o preda In scoala ,umilind astfel foarte multi copii. AVIZ INSPECTORATULUI DE INVATAMANT PRAHOVA , VA RUGAM SA LUATI ATITUDINE. VA MULTUMIM!

     
    • Mircea Colceag

      5 Martie 2014 at 3:15 pm

      Nu cred ca inspectoratul se va autosesiza. Dumneavoastra sau cine se afla intr-o astfel de situatie ar trebui sa sesizati inspectoratul.

       

Zi si tu acuma

 
