RSS

Puteti sa ma urati. Multa bafta!

06 Mar

Au zis sa merg pe drumul ala. Au zis sa fac totul ca la carte. Ca doar asa trebuie. Au zis sa aleg in felul lor. Au zis ca asa face lumea. Daca nu esti de acord, nu spune ce crezi, s-ar putea sa nu te iubeasca lumea. S-ar putea sa te urasca. Nu iesi in evidenta. Incadreaza-te in peisaj. Fii un „om normal” si o sa fie bine.

Ok, nu o sa fac niciodata asta. Pot si vreau sa-mi spun parerea. Vreau sa stii cand nu sunt de acord cu tine. Nu vreau sa fiu un om normal. Vreau sa fiu extraordinar. Vreau sa simt ca traiesc, vreau sa am visurile mele, vreau sa am dreptul sa aleg sa o dau in bara. De ce? Pentru ca asa inveti. Pentru ca asa iti traiesti tu viata. E foarte important. Poate o sa ma urasca lumea. Decat sa ma iubeasca pentru ceea ce nu sunt, mai bine sa ma urasca pentru ceea ce sunt. Asa pot trai ei cu mine. Daca ma mint singur nu sunt cu nimic mai bun decat restul lumii care „imi vrea binele”.

Pot sa te respect, daca meriti, pot sa-mi fac treaba foarte bine si vreau sa fiu apreciat. Atunci cand merit.

O sa mor. Ca si voi. Stiu asta de la inceput. Si atunci de ce sa nu traiesc daca stiu ca o sa mor. Ca toti murim, dar nu toti traim. De ce?

Vedem o gramada de exemple de oameni mari in jurul nostru si spunem ca au avut noroc. Sau ca au stea in frunte. Sau alte explicatii de duzina care sa ne convinga ca noi nu suntem atat de buni. De ce? Daca X poate, sunt sigur ca pot si eu. Si nu vreau sa fiu ca el, nu vreau sa am idoli. Vreau sa fiu mai bun! Sa-l depasesc, sa fiu si mai bun. Si vreau ca acel copil care va fi sange din sangele meu si imi va purta numele sa-si doreasca sa fie mai bun ca mine. Sa-mi zica „Tati, tati, esti bun, respectul meu, dar eu te pot bate. Pot fi mai bun decat tine.” Atunci o sa fiu mandru. Educatia asta vreau sa o primeasca copiii mei. Nicidecum sa i se spuna ca nu poate ajunge mai sus, ca trebuie sa se multumeasca cu putin si sa fie doar o oaie, ca sa fie in randul lumii si sa nu le raneasca sentimentele celorlalti. Ok, what the fuck is wrong with us?

Si ne miram de generatia mostenitoare, de cultura lor si de capacitatea lor de a se descurca singuri.

„Pai sa ne dea statul atunci!”

Statul nu exista. Statul nu reprezinta nimic. E ceva abstract. Noi formam statul. Asa ca n-o sa vina nimeni sa-ti dea nimic. Si chiar daca ar exista, daca am putea vota daca statul trebuie sa vina si sa-ti dea mura in gura, as vota nu. Sa nu-ti dea. Trebuie sa faci tu. Nu e nimeni responsabil de tine decat pana la un punct. Si aia e familia. Familia…Cea pe care o uitam intotdeauna si o punem mereu in coada. Ca stie mai bine Johnny a.k.a. Ion din coltul blocului ce zice, decat mama ta sau tatal tau.

Dar desigur…E un cerc vicios. Si fiind un cerc, nu se termina niciodata.

Trebuie sa incepem sa ne asumam responsabilitatea pentru vietile noastre. Nimeni nu e de vina, nimeni nu-ti datoreaza nimic. Decat tu tie.

Care-i de fapt scopul lucrului pe care il faci? De ce faci ceea ce faci? Opreste-te doua minute si intreaba-te : Are sens? Daca da, continua. Dar daca nu? Si de aici…tu trebuie sa-ti raspunzi.

 
2 comentarii

Scris de pe 6 Martie 2013 în De-ale mele

 

Etichete: , , , , , , , , ,

2 responses to “Puteti sa ma urati. Multa bafta!

  1. Muhtesem

    6 Martie 2013 at 11:03 pm

    dc am ura o persoana care isi spune parerea?

     
    • Mircea Colceag

      6 Martie 2013 at 11:15 pm

      Buna intrebare. Dar am atatea exemple incat pot sa fac si studiu de caz despre asta. Oamenilor nu le place cand le spui adevarul.Sau cel putin asa cum il percepi tu. Nu lupta sa-ti demonstreze contrariul. Lupta cu tine. Iar titlul este un pic mai personal si are o anumita directie. Deci poate de aici sensul mai ciudat in cadrul contextului. Multumesc pentru comentariu !

       

Zi si tu acuma

 
