RSS

Despre Blogal Initiative si Chinezu

01 Feb

Imi pare rau ca mi-a luat atat de mult timp sa scriu despre subiectul asta.Dar intr-un fel poate a fost mai bine pentru ca am vazut si parerile oamenilor.

Pentru cei care nu stiu, Blogal Initiative este agentia de online a lui Chinezu.Practic, este platforma care face legatura intre bloggeri si companii.Mecanismul e simplu: Compania (Clientul) are un produs sau serviciu de promovat, ofera anumite premii si cei care vor sa scrie despre asta au sansa de a castiga acele premii. Premiile sunt acordate prin jurizare si cred eu, ponderea cea mai mare ( >90%) in alegerea castigatorului o are clientul.Ca doar e pe banii lui.Mi se pare normal.Poate ca Echipa de la Blogal Initiative il ajuta cu statistici despre trafic, comentarii, etc, pentru ca e logic, dar nu cred ca se pune problema ca acele premii sa fie date lu’ X sau lui Y pentru ca asa vrea Chinezu.

Serios vorbind, daca ar fi asa, cat ar tine? Daca ar face chestia asta o data, de doua ori, sunt foarte sigur ca bloggeri si-ar baga picioarele si n-ar mai participa.Si ar avea de pierdut toata lumea. Deci care ar fi sensul?

Nu vreau sa-mi dau cu parerea prea mult, as prefera sa vorbim pe caz concret. Luam exemplu campania pentru Brain Fitness. Unde premiul era o tableta.Si pe care am castigat-o. Sa cititi comentariile ca sa vedeti cati au contestat faptul ca eu am castigat.Din punctul meu de vedere lucrurile sunt simple: Majoritatea participantilor au scris frumos cu lugu-lugu despre client si produs, ca vai ce frumusel e, manca-l-ar mama, ca trebuie sa incercati, daca nu incerci nu existi.Astfel incat nimeni sa nu se supere. Si toate au fost de duzina.Toate din majoritate.Au fost si exceptii. Eu am preferat sa ma duc mai pe feelingul oamenilor. Daca va intereseaza, aici e articolul cu care am castigat.

Si nu am nicio pila, va asigur !

Cat despre campionatul national despre care va explica cel mai bine Chinezu aici cum sta treaba si de ce am ajuns sa scriem foarte multi despre chestia asta, n-as vrea sa zic foarte multe pentru ca nu a fost niciodata targetul meu. Nu am scris decat la campaniile care mi-au placut si pe care am vrut sa le promovez, iar asa nu poti sa faci suficiente puncte ca sa licitezi pentru produse.Deci sa vorbeasca altii despre cum sta treaba aici.

Cand am castigat primul premiu, un amarat de stick, oamenii care erau implicati in campanie m-au sunat foarte rapid ca sa ma asigure ca imi voi primi premiul si mi-au dat detalii despre cum si cand. Si de fiecare data au procedat asa.Zic asta ca sa dau sens comparatiei pe care urmeaza sa o fac. Am castigat si la BlogAwards. Un voucher de 300 RON la ZorileStore.ro cu acest articol. Si-am asteptat vreo cateva zile sa ma sune cineva.I-am dat mail lu’ Blogatu.Mi-a zis ca sigur ma vor contacta.Intr-un final mi s-a zis sa dau comanda pe site si sa scriu la observatii ca sunt castigator la…etc.Am facut asa.M-a sunat imediat o tipa.Pentru ca am dat comanda.Nu pentru premiu.Era asa incantata ca am comandat,se simtea in vocea ei,jur.O intreb daca a citit la observatii.Ma intreaba ce anume.Astept un pic in telefon si imi zice dezamagita „Da…acum am vazut.Vi se va expedia produsul…”.Intr-un final mi-a ajuns si produsul. Calitatea Puma.Brandul mi se parea puternic, dar dupa nici o saptamana, s-au descusut.Vorbim despre niste ghete.Puii mei.Aia e. Nu dau vina pe magazin pentru ca e doar intermediarul, nu producatorul, dar nici nu il iau in brate pe „Mi s-a intamplat mie,am fost o exceptie.Nimeni nu a mai avut probleme cu produsul asta”. Pentru ca am auzit de atatea ori scuza asta…Tipic romanesc cred eu.

Mai adaug ceva.Am mai primit un mail de la Blogatu referitor la o colaborare.Pe scurt, primesc 10-12 RON pentru un articol in care eu zic „Sa-nnebunesc ce tare e produsul asta”.Si scriu vreo 30 de articole de-astea pe luna.Doua lucruri vreau sa zic aici :

1) Cum ar fi sa gasiti pe blogul meu numai articole in care sa fac reclama si mai mult decat atat, sa fac reclama si la crema care iti face fundul uscat si neted ca al unui bebelus, dar si la findyourchosenone.da-o-n… ? Adica ce respect as avea eu pentru mine in primul rand si apoi pentru voi cei care mai cititi ce am eu de zis? Nu sunt de vanzare.I-am dat reply in care i-am zis ca daca vor exista campanii serioase si in care sa cred, sa ma contacteze.Nu voi fi eu primul pe lista lui, sunt sigur, dar totusi, hai sa nu ne vindem ca niste curve si sa stricam piata care se dezvolta frumos.Chiar daca vor avea de castigat in primul rand cei mari sau poate doar ei desi ma indoiesc de asta ***(pastram ideea si continuam un pic mai jos).

2) N-as fi zis nimic de mail-ul asta in public daca n-as fi fost luat drept dobitoc.Pentru ca asta chiar m-a deranjat.In mail zicea ceva de genul „Te-am ales pe tine pentru treaba asta !!!” Si mai erau jdemii de mailuri la cc si probabil si la bcc. Drept dovada am primit un mail de la un tip in care zicea ca accepta propunerea.Era un reply catre Blogatu dar probabil nu si-a dat seama ca trebuia sa-i dea mail-ul doar lui nu si celorlalti. Pentru ca nu cred ca a fost vreo tehnica gen daca vad eu ca ala a acceptat si noi ceilalti o sa facem la fel si o sa venim ca turma de elefanti insetati.Nu vreau sa cred ca cineva ar avea parerea asta despre noi astia care ne numim bloggeri.

*** Revenind la ideea de mai sus, zoso a zis asta despre Blogal Initiative. E normal ca acei clienti care vor cu adevarat rezultate sa apeleze la asa numitii A-listeri, cum ar fi si zoso,nu? Pentru ca ei au trafic mare, reprezinta un brand si totul se discuta in alti termeni.Ei pot livra rezultate.Noi astia micii, putem sa speram ca o sa primim cateva comentarii, ca o sa avem cateva zeci sau poate sute de vizualizari.De ce ar fi clientul dispus sa plateasca pentru noi, fara nicio garantie ca isi vor atinge obiectivele, cand ar putea sa lucreze cu cei care livreaza rezultate constant? Bineinteles ca diferenta se face la bani. Pentru ca e mai ieftin sa arunci un os cu care sa se hraneasca un maidanez hamesit dupa lupta cu ceilalti maidanezi, decat sa hranesti un Saint Bernard dupa care oricine intoarce capul si vrea o bucata din el.Metaforic vorbind evident.

Concluzia mea ar fi ca pana la proba contrarie, Blogal Initiative merita tot respectul.Si la fel si Chinezu.Pentru ca asa cum a spus si el, premiile alea care au ajuns si la mine si la tine si la x si la y, nu ar fi ajuns niciodata fara proiectul asta.

Dar stiti cum e, cand traiesti in saracie, o bucatica de paine e Sfantul Graal.Cand te inveti cu friptura deja porcul nu-i ca vita si puiul e varianta worst case scenario.Si sper ca asta sa fie inteleasa in profunzimea ei si sa nu primesc comentarii tampe gen „adica ce ma? ne faci tu pe noi saraci?”

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 1 Februarie 2013 în Blogging

 

Etichete: , , , , , , , , ,

Zi si tu acuma

 
