RSS

Who the fuck am i?

28 Oct

Si poate ca n-ai nicio idee despre ceea ce vrei sa faci. Si poate ca pare ca nu-s atat de multe oportunitati in jur.Dar de fapt, poate ca inca nu sti cine esti cu adevarat.E adevarat ca si sistemul e de 2 lei.Pentru ca atat timp cat ii testezi pe toti dupa aceleasi criterii, vor excela doar acei cativa care pica pe pasiunea lor. Ca sa intelegi ce vreau sa zic ia-o asa : Daca judeci un peste dupa abilitatea sa de a se urca intr-un copac, nu va reusi niciodata task-ul.Daca il vei compara dupa abilitatea sa de a inota, va fi extraordinar. Problema nu e ca suntem diferiti.Daca n-am fi diferiti n-am fi ajuns niciodata unde suntem acum.Problema e ca facem proceduri peste proceduri, cautam unifomizare acolo unde ar trebui sa cautam inovatie si celor care nu fac fata anumite standarde si unor anumite criterii de 2 lei le spunem „fratioare…esti cam praf”.Si distrugem increderea de sine a unor oameni exraordinari.Cine-i praf?

Aleg sa ma repet in unele sintagme doar pentru a pastra o atitudine decenta precum si un limbaj adecvat.Vehementa e aceeasi insa.

Ar trebui sa stam mai mult de vorba cu noi insine.Sa privim retrospectiv si sa reflectam la introspectii.Ca sa ne cunoastem cu adevarat. Cine esti tu de fapt?Ce iti place sa faci? Daca ar fi sa te definesti, care ar fi cuvintele pe care le-ai folosi?
Mai ales in perioada asta facem greseala sa acceptam oricat, oriunde, in orice conditii in ceea ce priveste un job.Si facem asta pentru ca se pune problema ca sunt prea putine joburi pentru prea multi candidati si ca am putea sa zburam oricand daca nu facem cum ni se spune.

Tocmai pentru ca sunt prea putine joburi si pentu ca riscam sa zburam oricand ar trebui sa fim mai selectivi.Sunt sanse minime sa zbori de la un loc de munca unde iti place ceea ce faci.Pentru ca daca iti place ceea ce faci, mai devreme sau mai tarziu vei avea performanta si n-ai cum sa zbori de acolo.

Ar trebui sa ne dezvoltam mai mult personal.Ar trebui sa facem acele liste, contestate si urate de multi, pentru ca poate daca vedem adevarul despre noi scris pe hartie, impactul va fi atat de mare incat ne va mobiliza.

Ar trebui sa ne cunoastem pe noi insine inainte sa ne putem prezenta altcuiva.

E un subiect unde exista multe opinii.Nu exista un singur adevar.De aceea va invit sa comentati si sa dati mai departe acest articol.

Si inainte sa treceti la treaba ascultati piesa asta .

 
6 comentarii

Scris de pe 28 Octombrie 2012 în Parerea mea

 

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

6 responses to “Who the fuck am i?

  1. Diana

    28 Octombrie 2012 at 1:37 pm

    Am lucrat timp de doar 2 saptamani undeva si am renuntat pt ca seful ne jignea foarte des (nu numai pe mine, ci si pe ceilalti), iar acum am ajuns sa-mi para rau pt asta. Totul este de asa natura ca in momentul de fata cred ca majoritatea persoanelor care nu au un loc de munca, ar accepta si un astfel de tratament din partea sefilor….parerea mea…

     
  2. Diana

    28 Octombrie 2012 at 1:43 pm

    Si daca am renuntat, ce am castigat? Nimic…

     
    • Mircea Colceag

      28 Octombrie 2012 at 1:46 pm

      Si daca ai fi continuat pana unde ai fi mers?

       
      • Diana

        28 Octombrie 2012 at 1:54 pm

        Daca as fi continuat, probabil ca as fi ajuns sa accept situatia asa cum era. Nu e bn asa, dar altcv nu aveam de ales si era altfel decat e acum.

         
      • Mircea Colceag

        28 Octombrie 2012 at 1:59 pm

        Eu cred ca toti avem de ales si ca oportunitati sunt o gramada.Trebuie doar sa le vedem.Cat despre retardati pusi in pozitii de conducere si au pretentia sa li se spuna antreprenori sau manageri…nici nu cunosc definitiile acestor cuvine.Ei e patroni care e smecheri.Si nu ma refer la modul in care se exprima sau scriu ci la un anumit tip de mentalitate.Eu cred ca ai facut o alegere buna ca ai plecat de acolo.E mai greu acum, dar poate asa te vei mobiliza, vei cauta mai mult, vei gasi ceva mai bun si o sa te bucuri ca ai ales asta

         

Zi si tu acuma

 
